maanantai 5. elokuuta 2013

Imetyskentän tekoa

Aamulla klo 7 reikä reikä, työmiehet oli jo puuhissaan. Lauantaina räjäytetty kiven murikkakasa sai siirtyä ensitöikseen täyttömaaksi imetyskentän viereen. Murikoitten päälle tulee vielä maata ja siihen nurmikkoo joskus. Sen jälkeen siihen koloon mikä jäi, tuli sähköpiuhalle oma putkensa autotallia varten.

Ennen puoltapäivää oli nämä hommat tehty, kunnes minä ja pojat (tuoreet pomot) saavuttiin räpsimään näitä kuvia. Ens alkuun toki piti evästää...

Kuvat otettu 5.8.2013

Alkulämmittelyjen jälkeen alkoi imetyskentän tekopuuhat. Eka piti ojan pielestä kaataa yksi kuusi polttopuiksi. Papparainen onkin hanakka kaatelemaan puita. Tiensuussa on myös yksi iso kuusi, jonka papparainen kaatais heti. Sanoikin mulle, että sillä onkin viikko aikaa hiillostaa! Minä voisin pitää kuusen siinä, ois vähän näköesteenä. Jos kaatais joskus myöhemmin, kun tarttee lisää polttopuuta. Nyt sitä on ihan riittämiin.

Papparainen on minun (Tuijan) isä nyt 67 v.

Sitten vaan kaivamaan putkille ja pöntöille kotia.





Monenlaista ainetta meni...



Rankkaa työn touhua!! Istumme kylppärin tienoilla. Pojista oli hauskaa kysellä, että missä huoneessa mä oon?


Tuoreet pomot tarkastuksella! Huomenna jatkuu hommat, kun kerta ollaan alotettu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti