tiistai 3. syyskuuta 2013

Messinki kynttilänjalkojen värinvaihto

Kerrankin inspis iski! Olin jopa varautunut jo viimeviikolla enteilevään inspikseen Kromimaalilla. Tänäkesänä oon kierrelly ahkerasti kirppiksiä ja oon löytäny nämä kumpasetkin jalat. Eri aikaan kylläkin ja ihan eripaikkakunniltakin. Toinen on Oulusta ja toinen Oulaisista. Tulleekohan näistä jotain O-outa?? Eivätkä maksaneet paljookaan, 3 haarainen 3 € ja viishaarainen 5 €. Näitä oon monessa paikassa nähny 15-25 € hintoihin. Joskus meinasin hommata, mutta en hennonu kun ulkomuoto ei innostanut. Jälkeenpäin oon nähny, että Pentikillä ja Stocmannillakin on vastaavia uusia myynnissä 30 kieppeillä. Toki simppelimpiä!

Nämä mitä mulla on niin ovat painavaa messinkiä, kai? Ostetaessa tämä 3 haarainen oli tooosi likainen ja steariinissa. Kummatkin putsasin kuuman vesihanan alla ja steariini lähti kivasti lepareina. Altaan putsasin roskiin menevällä rätillä puhtaaksi. Steariini onneksi kellui veden päällä eikä menny viemäriin, muutenhan se tukkis senkin. Pahimpia jämiä irrottelin jaloista pinseteillä. Sitten hyvä kuivatus ja maalaamaan!

Ensin yksi kerros varovaisesti ja kevyesti, ettei tule maalivalumia. Hyvä kuivatus välissä ja toinen kerros päälle. Hyvä tuli. Katsotaan sitten vähän myöhemmin maalaanko vielä kolmannen kerroksen kun alapuolelta jäi vähän kultaista väriä kuultamaan. Mutta tämä kelvatkoon toistaiseksi.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti